Учебно-изпитни програми за ДЗИ:
1. Общообразователна подготовка (приложение №31 на Наредба №5)
2. Профилирана подготовка (приложение №26 на Наредба 7)
Справочни материали за ДЗИ:
Държавни зрелостни изпити по години:
2010 - 17. май, 01. септември
2011 - 19. май, 01. септември
2012 - 23. май (ЗП)
2013 - 23. май (ЗП)
2014 - 23. май (ЗП), 29. май (ЗП)
2019 - 23. май (ЗП), 30. май (ЗП)
2023 - 23. май (ПП), 25. август (ПП)
2024 - 20. май (ПП)
Скала за оценяване:
Слаб (2) - от 00,00 до 29,75т.
Среден (3) - от 30,00 до 40,50т.
Добър (4) - от 40,75 до 62,25т.
Много добър (5) - от 62,50 до 83,75т.
Отличен (6) - от 84,00 до 94,75т.
Отличен (6,00) - от 95,00 до 100,00т.
Съвети:
Кога се учи по химия? - Всеки ден, макар и помалко!
Как се учи по химия?
(по рецепта на проф. д-р Иво Иванов, д.х.н. - МУ София)
1. Отваряте учебника и виждате какво включва урока (уравненията, картинките и диаграмите).
2. Поглеждате набързо съответния материал от тетрадката в час.
3. При пълна концентрация прочитате бавно и задълбочено същия материал, като едновременно пишете формулите, диаграмите, реакционните уравнения и механизми, например в подходяща за целта тетрадка (по-късно тези записки служат за преговор).
4. Затваряте (закривате) всички източници на информация и се опитвате - без да гледате никъде - да възпроизведете формулите, диаграмите и схемите в съответната последователност.
5. Сверявате написаното със записките по време на заучаването и допълвате пропуснатото, като едновременно с това поправяте допуснатите грешки. Коефициентът обикновено е 1:2 до 1:3, т.е. тема, която се развива за 1 час, се учи средно за 2 до 3 часа.
Учи се не само с четене, но и с писане!
След няколко дни преговаряте същата тема.
Кога се учи по химия? - Всеки ден, макар и помалко!
Как се учи по химия?
(по рецепта на проф. д-р Иво Иванов, д.х.н. - МУ София)
1. Отваряте учебника и виждате какво включва урока (уравненията, картинките и диаграмите).
2. Поглеждате набързо съответния материал от тетрадката в час.
3. При пълна концентрация прочитате бавно и задълбочено същия материал, като едновременно пишете формулите, диаграмите, реакционните уравнения и механизми, например в подходяща за целта тетрадка (по-късно тези записки служат за преговор).
4. Затваряте (закривате) всички източници на информация и се опитвате - без да гледате никъде - да възпроизведете формулите, диаграмите и схемите в съответната последователност.
5. Сверявате написаното със записките по време на заучаването и допълвате пропуснатото, като едновременно с това поправяте допуснатите грешки. Коефициентът обикновено е 1:2 до 1:3, т.е. тема, която се развива за 1 час, се учи средно за 2 до 3 часа.
Учи се не само с четене, но и с писане!
След няколко дни преговаряте същата тема.
Няма коментари:
Публикуване на коментар